Wednesday, June 1, 2011

kesian pulak..


Assalamualaikum n selamat petang sume..
kriikk~~kriikk~~sunyi je cni..tak kisah la..

sebenarnye aku tak keje ari ni..penat semalam pun tak hilang lagi..takk..entri kali ni bukan nak cite pasal bdan aku sakit kat bahagian mane or nurse comel mane yang nak tlong rawat aku..

pagi tadi aku g klinik kerajaan dkat2 sini..eheh,sebenarnye tak sakit pape pun tapi oleh krane nak dpatkan MC terpakse la brlakon sakit ckit kan..mak aku pun pegi skali temankn aku..tkut tersesat kat klinik tu kot..hee..

so,smpai2 terus g amik nombor cam biase la kan..kat situ aku ade jumpe sorang kerani kot..yang jage kaunter reception tu..tak ksah la jwatan die ape..tapi aku nampak tugas die untuk cek fail pesakit yang datang kat situ untuk dpatkan rawatan..

yang aku bengannye die bukannye nak buat keje cepat ckit..da la masuk lambat..pastu masuk2 je bersembang sambil buat keje..so,akan melambtkan proses patient untuk jumpe doktor..aku agak bengang la..mane taknye patient kat situ datang punye awal dari diorang pastu da masuk keje bersembang pulak..aku pun bangun lantas memberikan sedass penampar kepada perempuan tu..panng!!merah muke die aku lempang..haa pdan muke..

hehe..sebenarnye tak de la aku act smpai macam tu skali..aku cume cakap kat mak aku pasal ketidakpuasaan hati aku ni..
mak aku cakap biase la tu..aku bukan pe,cume kesian kat mkcik2 n pakcik2 yang da tue n sakit tu..diorang tu ptutnye patut jumpe doktor awal skit..kot kot nanti ade yang pengsan kat situ ke ape..kan susah..nasib baek la aku tak tergolong dengan orang2 yang sakit kat situ kalo tak bertambah bengang la aku nanti..


tu je la aku nak cite..sory kalo membazir waktu korang membace cite aku yang ntah pape ni..

~~Wassalam~~

3 comments:

logorithm said...

I April lepas gi try poliklinik kerajaan for the first time. Memang sebijik lah keadaannya seperti yang you citerkan.

Setelah lama menunggu, akhirnya selesai berjumpa doktor lebih kurang jam 12:45.

Ketika memasuki kereta, barulah I teringat yang I terlupa nak mintak MC! Bergegas I masuk balik ke klinik, tapi doktor semua dah kuar lunch!

Dipendekkan citer, I terpaksa menunggu sampai jam 3 petang barulah dapat berjumpa ngan doktor tadik untuk mendapatkan MC.

Bayangkanlah kita dah demam... seluruh badan sengal-sengal... tapi terpaksa menunggu dari pagi hingga ke petang untuk mendapatkan rawatan dan MC!

Sumpah I tak nak try klinik kerajaan lagi!

olen said...

lain kali tegur. suruh cepat sikit.
:P

Muhamad Dinie said...

logorithm-ouh..tu lagi kesian..lame tu kene tunggu..
zureen-next time kene la tgur kot..haha