Wednesday, June 22, 2011

I,Saya,Aku..

Ássalamualaikum n nite to readers..

sbenarnye mlam ni agak pnat tapi aku nak jugak tido lmbat sbab bukan slalu dpat tido lewt camni..bukannye sbab esok nak pegi skolah ke ape ea..slalunye kan keje kene tido awal ckit tapi esok aku nk g kl then mlake ntuk amik slip SPM aku yang da lame berkubur kat sane tu haa..

hmm,.back to topic."I,Saya,Aku"..ye,ari ni kite nak blaja psal kate ganti diri pertama ya adik-adik..hehe...sbenarnye aku teringat waktu kecik dlu mak aku tak bagi bhasekan diri aku ngan kawan2 dngan perkataan"Aku".pesal ea agaknye..aku rase ok je kot..mm,maybe sbab tak brape sopan kot..agaknye la kan..tap bile besar ni baru aku perasan yang aku bhasekan diri aku dngan perkataan "Saya" tu dulu agak skema..tapi tak kisah la kan budak kecik..

AKU


bile skali dngar perkataan "AKU" ni mcam agak ksar kan..maybe sbab tu la mak aku tak bagi pkai kan..tapi tengok keadaan la nak bhasekan diri tu dngan "AKU" tu..jgan bile bagi speech kat dpan pun nak gune "AKU" jugak kan..da mcam kuang hajo sngat la bunyinye..


SAYA


mm,,ni la yang paling universal,sopan,santun punye perkataan..aku rase takkan ade sape la yang tak selesa la gatal telinga la bile dngar "SAYA" ni kan..hehe..mm,,adik2 boleh gune"SAYA" ni kat mane2 pun yang adik suke ea wlaupun wak2 dlam tandas ea..XD

I

haa.ni lagi satu kata ganti nama diri jugak ni tapi dlam bhase omputeh pulak..wlaupun kedengaran agak menggelikn buat sesape yang jrang pkai sbenarnye bende biase je pun tapi tak sume orng slalu gune "I" dlam perckapan sharian..so,jgan la nak dok geli-geli bile dngar orng gune I I ni..maybe certain orang tu da terbiase nak buat camne kan..


tu je la aku nak membebel sblum tido ni..
~Wassalam~~

10 comments:

asmamarissa said...

weyyhh.. sama kot.. msa kecik2 kne marah kot lau bahasakan dri aku ngan kwn2.

akulah... said...

ade je mak bapak cakap aku kau ngan anak2... tapi x bermaksud dorng tu kurang ajar kn? ikot kluarga masing2 nye history je ah.. tapi secara umum.. mmg aku tu mcm x la sesopan saya.. I tu lak kalau ckp bi mmg tu je la kata ganti diri yg ada.. kalau cakap bm.. babi aku x suka sial.. xpernah lagi guna I.. hha... satu lagi.. asal ko letak character(huruf cina/jpn) "cinta" tu??

akulah... said...

dan jgn lupa ada gak yang gunakan Nama sebagai kata ganti diri.. macam aku ngan adik2 aku.. aku Imran dan dorng adalah nama2 dorng sendiri... ramai gak yang gini..

Muhamad Dinie said...

>asma-snasib la kite kn..
>im-haah,trlupe psal name sndiri 2..psal tulisan 2 x de motif pn aku letak...mksud die pn aku x tau sbenarnye..hehe

zahidah seran said...

akak kalo cakap dgn mak dan bapak bahasakan diri "kita"..ngeheheh...org johor kot cakap kita dengan mak pak ni.=D

Unknown said...

hahahha aku kau ! lagi user friendly..saya awak ni kadang rasa macam gedik..tapi ikut masing2 lah..mana depa selesa :P

super eja said...

aku suke gune name mcm : "dinie tgh bwat ape? eja bosan la." mcm sweet kan? haha

NuSaNa NoSa 91 said...

keen guna kata ganti nama "keen".. panggilan sendiri.. camne tu?? heeeeeee~ ^_^

Muhamad Dinie said...

>mrs.redzuan-sy orang johor gak tp x ckp cam2..heheh
>hana-stuju dngan ape yg ditulis..hehe..
>eja-haha..sweet+gedik ckit
nusana>boleh jugak 2..

Unknown said...

iekasub lebih selesa guna 'saya' dengan orang tak rapat. kalau dah kamceng, 'aku kau' terus! hehe