Monday, June 20, 2011

beratku naek lagi.!!

Ãssalamualaikum n slamat petang semua..

huh..smalam tak dpat nak tulis entri langsung...bukan sbab aku mlas or laptop aku kene masuk ulat ke ea..tak tau la smalam apsal internet lmbab smacam..umphh,maybe da mmang plan internet aku ni yang lmbat kot..almaklumla amik plan yang murah punye la katekan..

stop,aku bukannye nak ckap psal internet kat cni..sbenarnye lepas mkan tadi aku terase mcam nak timbang berat jap..so,aku kuarkan la timbang tapi bukan timbang yang pakcik kat pasar tu gune ntuk timbang ikan ea..skali aku timbang berat aku da naek bberape kilo(s)..alaa,biase la tu,ape ade hal kan ..ari ni naek 2-3 kilo esok trun balik..tu ape yang aku ckap kat diri aku la..


tapi camne lak ngan sesetengah orang yang sngat sngat mmm amik berat psal berat die sndiri..(betul ke ayat aku ni)..
n ade yang smpai tension sbab berat naik..n ade yang lagi takut bile nmpak timbang..fobia nak tengok berat sndiri la tu..sume bende tu penting sngat ke.??ye la kot..

sape ckap berat yang bertambah tu dtang dari LEMAK KAT PERUT korang je..maybe berat tu dtang dari TULANG korang ke..or sebab DAHI korang luas sngat smpai terlebih muatan..atau mungki jugak berat sbab DUIT DLAM POKET tu bnyak sngat..ye laa,ade ke orang pernah kuarkan duit dari poket smate-mate ntuk timbang badan..\

toksah la nak dok risau sngat pasal berat ni..yang penting nye jgan la obes sngat..kalo da smpai tahap tu mmang patut la kene risau psal berat badan tu..mm,pape pun jage kesihatan n jgan ter`over mkan pulak..


~Wasaalam~~

3 comments:

AimiiiLove said...

org kate,kalau berat bdan kite naik,tandanya kita happy. :)

tp,walaupun naik,itu tak bermakna korang tak pyah nak jge kesihatan korang,so kite kne pandai2 jge diri lah kan.

nice meetingg with you :)

NuSaNa NoSa 91 said...

betul2.. xpyh la risau..

tp, bila dh gemuk, confident kurang utk bertemu masyarakat.. tu pasal diorg risau.. huhuU~ =.=

Muhamad Dinie said...

>miss A-kesihatan 2 msti la kene jage..huhu
>nusana nosa 91-jgan obes sdah la kan..