Monday, May 30, 2011

sape cakap tak de.!!


Assalamualaikum..

haa..untuk entri kali ni nak cakap pasal kebaekan maen game..sebenarnye da lame aku nak post pasal game ni..ye la sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah Kelab Gamer Tegar mestilah berdiri teguh dengan moto kami iaitu Majulah Game Untuk Negara..

hehe..termengarut lebih pulak..bukan ape,,bukan selalu aku dapat mood nak tulis bende camni..so,mengarut ckit2 tu biase la kan..Aku tau majoriti orang akan cakap yang maen game ni tak baguih untuk otak,tak bagus untuk kesihatn la..membazir mase la..even parent aku pun cakap bende yang same kat aku dari kecik..tapi sekarang tak lagi la kan sebab da besar..tak kisah la ape orang nak cakap pasal gamer yang tegar cam aku ni..

Tapi pada pandangan aku la maen game ni tak la teruk sangat daripade ko melantak kat dapur tu kan..ade jugak la beberape faedah yang kite dapat kalo maen game ni..kat bawah ni aku ade senaraikan beberapa faedahnye ea..

1. Hilangkan tekanan
game sangat2 la boleh hilangkan tension..contohnye bile kite balik keje penat2 or bile kite geram kat sumone ke kite
maen game tembak2 ke macam Counter Strike ke..yes,korang akan rase sumthing yang memuaskan bile korang capai
targetuntuk sesuatu game tu..betul tak aku cakap..haa..tau pun..

2. Dapat tambah member
haa,yang ni bile korang maen game online la terutamenye macam R.O ke ape ke..game jenis ni aku kurang maen
gak..tapi ok la kan selain cari member baru kat FB or Twitter,waktu maen game pun boleh cari..kan snang cite..

3. Boleh belajar bahasa Inggeris..
ni aku nak cakap pasal experience aku sendiri..honestly,banyak perkataan baru yang aku tau bile aku maen game
sejak dari kecik terutamanya game Poke`mon..hehe,segan pulak nak cakap aku maen game ni waktu dlu..tapi biase la
kan bebudak hingusan lagi waktu tu..aku bukan gebang lebih ea..ade sesetengah perkataan tu aku gune dalam essei
b.i waktu kat sekolah rendah waktu 2..tapi kalo rase nak lagi advance g la maen game yang bhase Brazil ke India ke..
mane la tau silap ari bulan da boleh spaking bhase Brazil ke kan..


Hehe..tu je la faedahnye kot yang dapat aku pikirkan..tak kisah pun sbenarnye nak maen game ni asalkan dapat bhagikan mase ngan betul..jgan la terlalu addict sangat smpai 24/7 nak melekat ngan game tu pulak..n jangan jadi mcam org Jepun pulak yang sanggup kawin ngan watak dalam game yang die minat 2..tu da tak waras namenye kan..

~~Wassalam~~

p/s-link kelab tu sebenarnye aku kelentong je..hehe..sory~~

4 comments:

Fendi BL036 said...

hmm...ada gak logik akalnya alasan2 ni...

memang tak dinafikan kalau main online games ni bahasa inggeris kita akan bertambah baik sebab kita membaca sambil memaham arahan yang diberikan...

biasalah setiap perkara ada pro and contranya...

thankss lawat blog..

Muhamad Dinie said...

huhu..same2..

olen said...

masalahnya tak minat nak main. macam mana?

Muhamad Dinie said...

maen minesweeper pun bley untuk permulaan..haha