Sunday, August 28, 2011

RM 1.90..Dulu dan Sekarang




Dua tiga kucing berlari,
Salam pon aku tak bagi lagi.


Assalamualaikum n petang semua..


hehe...berpantun pulak aku tetibe ni..ni sbab teringat pantun Si Jarjit kat dlam cite Upin n Ipin la ni..hehe..takpe selingan ckit..




so,pe cer readers aku sume..mesti sume sibuk nak raye kan..bile tengok tajuk aku kat atas pe yang korang ingat aku nak cite.?psal nilai RM1.90 waktu dulu n skarang ke..hmm..jap...teeeet...kalo korang pkir camtu means korang salah..huahahaha.....


sebenarnye aku nak cite psal kedai RM 1.90 la...



sory sebab lukisan aku buruk..aku try cari gambar kedai ni dlam internet tapi tak jumpe..so,terpakse la lukis ntuk bagi pham pe yang aku cube nak cakap ni..


mcam korang nmpak dalam gambar tu,ia dinamekan kedai RM 1.90 bukan sebab harge kedai tu rm1.90 tapi mostly barang dalam tu berharge sedemikian..udah paham.?


so,pe kaitan ngan raye pulak kan..camni,mase aku kecik2 dulu..aku suke sangat datang kedai ni..nmpak je kedai ni waktu nak balik kampung ke,tak kisah la kat mane2 mesti aku suruh bapak aku singgah sat kat kedai ni..kdang2 tu bukan nak beli ape sangat,just nak singgah n cuci mate..


gejale minat kat kedai ni akan datang kat aku bermusim..means waktu aku ade duit je la sebab aku bukan jenis yang mintak duit parents ntuk beli toys aku(waktu dulu)..so,waktu poket aku paling berisi ialah waktu raye..


hehe..pham2 je la kan...budak2 mesti dapat banyak duit raye kan..pastu akan ku sibukkan diri aku ntuk ajak bapak aku pegi kedai ni..aku rase die pon naek rimas kot ngan perangai aku ni..hehehe..almaklumla,fanatik ckit ngan kedai ni waktu kecik dulu..


tapi bile da besar ni da laen ckit..sebab pe yang laen.?1st mestila sebab aku da besar n tak ingin lagi nak beli toys kat kedai tu kan..2nd sebab kedai tu sendiri,maksud aku kalo dulu hampir sume barang dijual berharge rm1.90 tapi sekarang laen..mcam harge barang ade dlam kedai tu..tu tipu namenye..hehe..


hmm..tu je la aku nak cite kali ni..


::CHOW::



p/s : rindu zaman dapat duet raye..

2 comments:

super eja said...

dinie ngade2 time kecik

mr.D said...

@super eja
haha..da name pon budak2..