Friday, August 5, 2011

kids nowadays



Assalamualaikum n petang semua pembace..


huuh..lame jugak ak tak post pape kan kat blog ni..maybe sbab aku busy ckit kot..eleh..bajet sibuk je aku ni padahal tanam anggur je kat rumah pon..


ok..aku ade jumpe post ni kat FB..rasenye ramai yang da tau kot..begini bunyinye ea..


When I was a kid, I didn't have a laptop, iPod, Blackberry, PS3 or iPad. I played outside with friends, bruised my knees,made up stories and played hide and seek. I ate what my mom/ caretaker made. I would think twice before I said "NO" to my parents. I misbehave & i get caned. Not just me, my friends too. Simple. Life wasn't hard, it was good and I survived. Kids these days are spoiled. Re-post this if you appreciate the way you were
raised. I think we were happier kids.



aku rase ade betul gak pe yang ditulis dalam post ni..zaman kanak2 dulu ngan skarang sngatlah berbeza..kalo dulu hidup sume dalam keadaan yang sederhane n permainan(toys) sumenye yang biase2 je..tak macam sekarang..iPod pon da jadi barang mainan budak kecik...PSP tu da menggantikan permainan congkak skarang ni..


tapi takleh nak slahkan diorang gak kan..da diorang ni dilahirkan n dibesarkan di zaman siber..lahir2 ayah da letak blackberry kat sbelah.(untuk yang kaye je la kan)..huahuahua..





~Choww~

4 comments:

super eja said...

haha comel bdk tu!

mr.dinie said...

@super ejani la adik ak..nak kenal.??

aisatti hakim said...

T.T aku dpt ps2 pun sebab sunat.sakit tau! hahaha

mr.dinie said...

@aisatti hakimok la 2..ak dpat basikal je wak2 sunat..sdey..T_T