Monday, July 18, 2011

laporan trafik jalan raya..perlu ke tak...??



assalamualaikum semue pembace..haha


ok ari ni aku nak cakap pasal laporan trafik jlan raye yang kite slalu kat dengar kat radio tu..aku rase majoriti orang akan dengar bende ni tiap kali dalam kete on the way nak pegi tempat keje kan..


slalunye dj radio akan ckap camni..





korang rase DJ radio tu bosan tak nak ckap bende yang same bile jalan2 yang same kat bandar besar contohnye jammed tiap ari..



betul tak aku cakap..ni la yang korang biase dengar especially ntuk orang yang berkereta ke tmpat keje..perasan ke tak yang hampir tiap hari laporan yang same n jalan yang same jugak yang jam..so aku rase bagi yang dok pakai jalan yang same tiap ari mesti tau yang jlan tu akan jam kan..




so,kat sini aku cume nak ckap pendapat aku je yang tak stuju ngan aku bole report kat polis ckap aku buat fakta salah ea..bagi aku laporan trafik ni agak la tak berape diperlukan sebab slalunye driver akan ikut jlan yang same je tiap ari..so,walaupon jalan tu sesak diorang kene tempuh gak kan..takkan tengah jam tu kuar dari kete jap then pasang sayap mcam kapal terbang tu ntuk escape dari jam tu kan..



bagi aku,yang dpat elakkan jam waktu pagi terutamenye adalah gune jalan2 kecik yang slalu orang jrang gune..tu pun takde kaitan dengan laporan trafik kat radio tu kan..hehe




aku rase baik bos radio tu rakam je laporan trafik yang sedia ade & play ulang2 kali ntuk hari esok n& hari yang seterusnye..aku yakin tak ramai orang akan perasan yang kalo bende ni dibuat..huahuahua..just joking..

tu sume pendapat aku..korang camne lak..hehe..


~Wassalam~~

4 comments:

akulah... said...

berguna lah.. sbb jalan tu bknnye jam 24jam.. bila dh jam tu baru la dia lapor so org2 yg boleh lalu jalan lain x sesakkn lagi jalan yg dh jam tu.... tujuan dia utk mengelakkan jam tu jadi makin terok...

mr.D said...

mm..komen anda boleh diterime.haha..XD

Tea Dno said...

hehe. entah lah, dh keje dia. bia je lah dia buat keje dia. kita buat keje kita. tp mmg btol lah, walau cmne pn dia laporkan trafik haritu. kalau dh mmg kita pngguna jalan tu. mmg xde guna.

maybe ade sket kegunaan, for ex. kita akan cr alternatif utk dilalui utk cpt sampai ke destinasi. kan?

mr.D said...

btul 2 Tea..XD