Tuesday, July 5, 2011

gigiku gigimu juga.!!


Assalamualaikum n evening fellas~~

gigiku gigimu juga..hmm,yang ni memang tak leh pkai..mane ade orng share gigi sesame..ade ke korang pernah jumpe mane2 couple yang rapat smpai gigi pon nak share..tak gitu ke..sory mengarut..


ok,sbenarnye pagi tadi aku pegi jumpe dentist kat klinik kerajaan je pon..aku rase da berkurun jugak la aku tunggu nak tampal gigi ni..almaklumlah kalo nak buat kat klinik kerajaan yang murah kosnye memang la camni..





mmm,aku tak berniat nak cerite camne suasane kat dlam bilik waktu nak tampal gigi tu kan..so korang byangkan je la bunyi mesin yang nak drill gigi aku bagi rate n one more thing jgan lupe byangkan skali bunyi penyedut air yang die ltak dlam mlut tu skali..hehe..


tapi tadi dentist tu bagi xtra service which is die tlong bersihkan plak yg keras kat gigi tu..mak aku ckap tu namenye tooth dressing..aku pon tak sure la tapi amatlah sakit dripade cabut gigi..n lpas tu gigi aku clear je..srius tak tipu..haha


one thing yang aku suke tampal gigi kat klinik kerajaan ialah dentist tu punye artwork untuk
menampal gigi aku tu sngat memuaskan + tak yah kuar duet mhal2..kalo nak dibandingkan dengan klinik swasta yang agak mhal hargenye wlaupun nak tampal sbatang gigi je kan..


well aku mengaku something good mush have their weakness kan..yang kurengnye kat klinik ni ialah amik mase yang lame untuk satu appointment tu..mcam aku sakit gigi ni bulan lepas tapi bulan ni baru la berpeluang nak jumpe dentist kat situ..lame kan..mcam nak jumpe VIP la pulak kene buat appointment sbulan awal..tapi yang swasta punye ok la kan sbab sesetengah tu boleh bagi servis on the spot ari yang korang dtang ntuk cek tu kan...


well,tu sume plihan masing2 la nak buat kat mane..psanan terakhir,jgan mkan mkanan yg keras2 kalo tak mude2 lagi gigi da rosak mcam aku ni..


~Wassalam~~

5 comments:

Tarantula said...

Yeahh mouth dressing memg best! Bersih gilaaaaa gigi. Hikhik. Tp mak aih,ngilu la seyh.

mr.D said...

bersih kan..mcam gigi palsu yg brsih...

Mrs Nurul said...

alaa bukan mati pun menunggu kan ? kalau murah dan servis best ok la tu..sementara tunggu tu..bawak laa hamster ke buku majalah ke, ipad ke main main lepak guling2...hahaha

stuck said...

jnji pndai jaga gg....
jgn baru muda muda, gg sume dah xd..
heeee~

mr.D said...

>silampuneon-haha..bole buat cam rmah sndiri la ni kan..
>stuck-btul3..XD