Saturday, February 4, 2012

makeup or natural look ?




Assalamualaikum n nite readers


haaa..ari ni aku rase nak tulis something psal prempuan
maybe ia akan menyinggung sesetengah orang 
so
aku nak mintak maaf awal2 la kan


Aku ade terbace kat FB psal lelaki Asia..pe masalah ngan laki asia.?rilek..takde masalh ape pon..aku bace tentang ape yang laki asia ni cari kat perempuan..dalam kata lain ape yang lelaki pandang dulu bile tengok perempuan..rase2 korang pe.?adakah tuut dan tuut.?jawapnnye adalah muke sorang prempuan tu..


aku agak setuju ngan pernyataan tu..cop cop maksud ak muka tu termasuklah kulit,bibir,kening,mata,n semua part la kat muka tu..ok back to topic, kebiasaannye si kaum hawa mestilah peka dengan penjagaan muka masing..ade yang bubuh bedak sampai 3 inci la pewarna pipi sampai merah mcam sos walaupon tak sama..tapi pernah tak korang terpikir laki ni minat ke yang makeup sampai berinci inci ni


so kite tengok dulu tujuan makeup

1. Menjadikan kulit nampak lebih putih dari bulan purnama
2. Menutup tahi lalat, jerawat n whatsoever untuk cover dari pandangan laki
3. Menambahkan seri muka
4. Nampak cun
5. Nampak cantik
6. Nampak gorgeous


haa..sori 3 point terakhir tu aku ulang2 sbab takde point laen...senang cakap makeup ataupon bersolek ni tak salah disisi undang2 negara Malaysia ni kan..cume ade certain tu terlebih-lebih makeup..maybe sebab rumah die edarkan stok makeup ke ataupon die sendiri makeup-holic(ade ke word ni.?)..



aku tak sure yang ni laki ke prempuan


jangan jadi macam kat atas ni dah la kan..tapi aku sebagai salah seorang kaum adam yang wujud kat atas bumi ni rasa lagi elok kalau tak makeup and just having natural look..


ni antara benefit natural look : 

1. tak perlu nak bazirkan duit beribu riban beli alat solek instead bole guna duit tu derma
2. tak perlu risau makup cair bile makan makanan yang kluarkan wap or waktu menangis
3. tak yah pikir lelama pikir nak makeup gaya ape bile nak kluar . . makeup macam joker lagi lawa
4. tu je kot faedahnya
5. da jangan bace lagi next point
tapi sekarang dunia da semakin maju n kalo tak silap aku ade cara untuk makeup/bersolek untuk nmpak lebih natural n bersahaja..para perempuan anda disyorkan bersolek untuk nampak lebih natural..



::WASSALAM::



p/s : sume ni cume pendapat aku saje..sori sesapa tersinggung.





1 comment:

Anonymous said...

awek cun nampak cun walaupun tanpa make up. neutral look is better. nice :)